Ο Κωδικός θα σας αποσταλεί μέσω e-mail
Spread the love

ΠΑΙΔΙΚΟ ΑΓΧΟΣ : 7 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ

Το άγχος, ειδικά στη σύγχρονη εποχή, έχει γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας. Και κατά κάποιον τρόπο, οι περισσότεροι δείχνουμε να συμβιβαζόμαστε με αυτό. Τι συμβαίνει, όμως, με το παιδικό άγχος;

Για τα παιδιά, το άγχος είναι ένα συναίσθημα, που μπορεί να τα απογοητεύσει, να τα τρομάξει και να γίνει ανυπόφορο. «Περισσότερο απ’ όλα, θέλουμε τα παιδιά μας ότι το άγχος είναι μία εμπειρία που μπορεί να τη βιώσει ο καθένας. Χρειάζεται να διδάξουμε στα παιδιά μας ότι είναι φυσιολογικό, κάποιες φορές να νιώθουμε έτσι» η ειδικός σε θέματα παιδικής ανάπτυξης και συνεργάτιδα του Πανεπιστημίου του Yale, Denise Daniels.

Μάλιστα, η Daniels συμβουλεύει όλους τους γονείς τι πρέπει να ξέρουν και πώς να βοηθήσουν το παιδί τους να ξεπεράσει τους φόβους και το άγχος που νιώθει. Παρακάτω ακολουθούν 7 πράγματα.

Διαβάστε ακόμα: ΔΥΣΛΕΞΙΑ: Η ΑΙΤΙΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ

1. Ηρέμησε, είναι φυσιολογικό

«Το άγχος είναι το πιο συνηθισμένο πρόβλημα υγείας στους ανθρώπους. Πρέπει τα παιδιά μας να γνωρίζουν ότι είναι μία εμπειρία, που μπορεί να τη βιώσει ο καθένας και είναι φυσιολογικό» τονίζει η dr. Daniels.

2. Το άγχος μπορεί να γίνει διδακτικό

Ενδεχομένως, να ακούγεται παράξενο, αλλά όπως τονίζει η Daniels, το άγχος μπορεί να γίνει για το παιδί μια διδακτική διαδικασία. «Μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας, δείχνοντάς του πώς να αντιμετωπίζει τα ρίσκα. Να του προσφέρουμε απεριόριστη υποστήριξη, να το ενθαρρύνουμε και να συζητάμε μαζί του για όσα το αγχώνουν και το φοβίζουν», εξηγεί.

3. Μπορείτε να εντοπίσετε τα σημάδια

Στα παιδιά της προσχολικής, κυρίως, ηλικίας να επιδιώκετε να εντοπίσετε πιθανά σημάδια. Παρουσιάζει μεταπτώσεις στην ψυχολογία του; Έχει συχνά ξεσπάσματα θυμού; Είναι προσκολλημένο πάνω σας; Αποφύγετε καταστάσεις, που δημιουργούν άγχος ή φόβο στο παιδί. Αν για παράδειγμα ακολουθείτε μία διαδρομή, που όμως για κάποιο λόγο (μπορεί στην αυλή ενός σπιτιού να έχει ένα μεγαλόσωμο σκύλο ή ο δρόμος δεν έχει καλό φωτισμό) κάνει το παιδί να μη νιώθει άνετα, αποφύγετε να την κάνετε.

 

4. Οι απαντήσεις σας έχουν σημαντικό αντίκτυπο

Αν έχετε την αίσθηση ότι το παιδί σας νιώθει άγχος για κάποιο θέμα, ενθαρρύνετε το να σας μιλήσει και να σας εξηγήσει τι είναι αυτό που το κάνει να φοβάται.

«Βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει τα συναισθήματα του παιδιού σας. Είναι όλα αληθινά. Η αντίληψη ενός παιδιού είναι διαφορετική από τη δική μας. Μην την υποβαθμίζετε και κυρίως, μην την αγνοείτε ή απορρίπτετε. Η πραγματικότητα είναι μία: φοβούνται. Γι’ αυτό βοηθήστε τα», τονίζει η Daniels.

5. Μοιραστείτε μαζί του δικές σας εμπειρίες

«Είναι καλό να μοιράζεστε με το παιδί σας, δικές σας εμπειρίες και αναμνήσεις. Προσπαθήστε να πείτε: Όταν ήμουν στην ηλικία σου, φοβόμουν τους δεινόσαυρους» τονίζει η Daniels.

Όπως εξηγεί, βοηθάει έτσι το παιδί να καταλάβει ότι δεν είναι το μόνο που φοβάται. Το ίδιο είχε αισθανθεί και η μαμά του και ο μπαμπάς του. μάλιστα, η ιδέα αυτή, ότι μπορείτε να αναγνωρίσετε πώς νιώθει, το κάνει να αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια.

6. Οι αγχώδεις γονείς μεγαλώνουν αγχώδη παιδιά

Μπορείτε να κάνετε κάτι γι’ αυτό. Αν έχετε στρες και έντονο άγχος, που είναι σε εξέλιξη ή σας συνοδεύει εδώ και πού καιρό, θα πρέπει να μιλήσετε με κάποιον. Είτε αυτός είναι ο σύντροφός σας είτε ένας φίλος ή ένας ειδικός. Όπως εξηγεί η Daniels, τα παιδιά μεγαλώνοντας, αισθάνονται το άγχος σας, ενώ χωρίς οι ίδιοι να το καταλαβαίνετε, μπορείτε να του το μεταφέρετε. Επίσης, χωρίς και πάλι να το καταλαβαίνετε, του δημιουργείτε μία ανασφάλεια.

7. Τα παιδιά θέλουν ένα μοντέλο ηρεμίας

«Παραμείνετε ήρεμοι όταν το παιδί σας περνάει άγχος. Όταν συμβαίνουν πράγματα, μας κάνουν νευρικούς, αλλά μπορείτε να διαχειριστείτε όλο αυτό. Αν δημιουργήσετε ένα ήρεμο περιβάλλον και καθησυχαστικό, το παιδί σας θα αναπτύξει δεξιότητες, που θα το βοηθήσουν να διαχειριστεί όλα αυτά τα συναισθήματα», εξηγεί η Daniels.

 

Πηγή: mothersblog.gr