A password will be e-mailed to you.

ΟΙ 3 ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΥΓΙΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε και, πέρα απ’ τις πρωτόγνωρες συνθήκες, τα παιδιά θα κληθούν να αντιμετωπίσουν μια σειρά από γνώριμες δυσκολίες. Μία από αυτές είναι οι περίοδοι που φουντώνουν οι διάφορες ιώσεις, ξεκινώντας από τα μέσα του φθινοπώρου. Απέναντι σ’ αυτήν την ύπουλη δοκιμασία, όπως και απέναντι στον κορονοϊό, μία είναι η καλύτερη ασπίδα για τα παιδιά: να έχουν έναν δυνατό και υγιή οργανισμο κι ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα, έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε απειλή.

Για να τους το εξασφαλίσουμε, όμως, πρέπει να δίνουμε βάρος σ’ αυτά τα 3 πράγματα:

Συχνή σωματική άσκηση

Είναι αλήθεια πως απ’ την καθημερινότητα των παιδιών μας δεν λείπει η κίνηση, αφού δεν τους είναι καθόλου δύσκολο να παίζουν απ’ το πρωί μέχρι το βράδυ που τελικά εξαντλούνται. Βέβαια, καθώς ένα παιδί μεγαλώνει, πέρα απ’ το παιχνίδι σε ανοιχτούς χώρους (πλατείες, πάρκα, εξοχή), είναι χρήσιμο να ασχοληθεί πιο συστηματικά με τη γυμναστική και τον αθλητισμό, αφού τα οφέλη για την ανάπτυξη και την υγεία του είναι πάρα πολλά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΠΩΣ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΛΥΚΑ;

Το κυριότερο, όμως,είναι ότι εκτός απ’ το μυοσκελετικό σύστημα του παιδιού, που δυναμώνει και αναπτύσσεται σωστά, η σωματική άσκηση θωρακίζει και τον οργανισμό του απέναντι σε ιούς και μικρόβια. Αυτό συμβαίνει γιατί με την καθημερινή άσκηση (μισή με 1 ώρα είναι αρκετή) ενεργοποιείται το ανοσοποιητικό – απελευθερώνονται περισσότερα κύτταρα-φύλακες στο αίμα – και παραμένει σε εγρήγορση προλαμβάνοντας την προσβολή από ιώσεις και εποχικές γρίπες.

Ισορροπημένη και πλήρης διατροφή 

Είναι γνωστό ότι η διατροφή είναι το Α και το Ω. Τόσο για την ανάπτυξη ενός παιδιού. Όσο και για την ενδυνάμωση του οργανισμού και την ενίσχυση της φυσικής άμυνάς του. Φυσικά, κανένα παιδί δεν είναι δεκτικό σε όλες τις τροφές όσο καλά και αν γνωρίζει ότι του κάνουν καλό. Κάπως έτσι, η καθημερινή διατροφή του παιδιού αποτελεί μια αληθινή πρόκληση για πάρα πολλούς γονείς.

Παρ’ όλ’ αυτά, είναι πολύ σημαντικό ένα παιδί να παίρνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Βιταμίνες, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, καλά λιπαρά κλπ. από πολλές διαφορετικές πηγές. Λευκό και κόκκινο κρέας, γαλακτοκομικά, φρούτα και λαχανικά, σιτηρά κλπ. και με κάθε γεύμα. 

Ενδεικτικά, ένα ιδανικό πιάτο που συνδυάζει τις τροφές σωστά και στη κατάλληλη ποσότητα είναι εκείνο που περιέχει

  • 1/4 πρωτεΐνη,
  • 1/4 άμυλο (κατά προτίμηση, ολικής άλεσης) και
  • 1/2 λαχανικά (ωμά ή μαγειρεμένα).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΠΩΣ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΟΥ

Γι’ αυτό, κάθε γονιός πρέπει να καλλιεργεί στο παιδί μια καλή σχέση με το φαγητό. Αλλά και τις πρώτες ύλες από νωρίς. Μια καλή ιδέα, για παράδειγμα, είναι να επιτρέπουμε στο παιδί να συμμετέχει στην μαγειρική. Στην προετοιμασία των γευμάτων από μικρό. Αφού οι σχετικές έρευνες έχουν δείξει πως, μ’ αυτόν τον τρόπο, τα γεύματα του παιδιού είναι πιο πλούσια σε διατροφική αξία. Καθώς περιλαμβάνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά.

Καλός και επαρκής ύπνος 

Η συχνή άσκηση και η ισορροπημένη διατροφή εξασφαλίζουν σε ένα παιδί μια πολύ καλή σωματική κατάσταση κι έναν δυνατό οργανισμο. Ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε τι που απειλεί την υγεία του. Για να έχουν, όμως, ουσιαστικό αποτέλεσμα ολ’ αυτά, είναι απολύτως απαραίτητο να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή και στον ύπνο του παιδιού. Όχι μόνο ως προς τη διάρκεια και ως προς την την ποιότητά του.

Ο καλός και επαρκής ύπνος – τουλάχιστον 14 ώρες για τα βρέφη και 10 ώρες για τα παιδιά – ξεκουράζει και αναζωογονεί το σώμα. Ενισχύοντας έτσι τα ωφέλη της άθλησης και της γυμναστικής. Ξεκο