A password will be e-mailed to you.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020: ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗ

Μία εβδομάδα απομένει για την έναρξη για τις Πανελληνιες 2020 ενώ σε αναβρασμό βρίσκονται χιλιάδες υποψήφιοι από τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ της χώρας. Καθώς μετά από πολλές αλλαγές θα έρθουν πλέον αντιμέτωποι με τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Φέτος οι εξετάσεις θα είναι πολύ διαφορετικές, καθώς εκτός από το άγχος για τα μαθήματα θα έχουν και το άγχος των αποστάσεων. Ενώ διαφορετική θα είναι επίσης η αξιολόγηση των υποψηφίων.

Συγκριτικά με άλλες χρονιές υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά γιατί στις Πανελληνιες 2020 δεν θα ισχύσουν οι συντελεστές βαρύτητας. Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης, αυτό σημαίνει ότι «δεν υπάρχουν μαθήματα που δίνουν περισσότερα μόρια, όπως υπήρχαν μέχρι το 2019 τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας». Παραθέτοντας σχετικούς πίνακες, ο κ. Στρατηγάκης επισήμανε ότι πλέον «κάθε μάθημα θα δίνει 250 μόρια».

Ο κ. Στρατηγάκης, σημειώνει στην Ναυτεμπορική ότι «οι επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις συμβάλλουν, μαζί με τον αριθμό των εισακτέων και τις επιθυμίες των υποψηφίων που καταγράφονται στη συμπλήρωση των Μηχανογραφικών τους δελτίων, στη διαμόρφωση για τις βάσεις εισαγωγής.

Τα μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελληνιες 2020 είναι 10. Κάποια από αυτά δυσκολεύουν παραδοσιακά τους υποψηφίους. Σε κάποια άλλα, ξαφνικά, τα θέματα είναι πολύ δυσκολότερα από τις προηγούμενες χρονιές. Με αποτέλεσμα την καθίζηση των επιδόσεων των υποψηφίων.»

Για τα μαθήματα που θα εξεταστούν στις Πανελλήνιες 2020

«Στη Νέα Ελληνική Γλώσσα, που φέτος θα συνεξεταστεί με τη Λογοτεχνία για πρώτη φορά, έχουμε το παράδοξο να έχουμε πολύ λίγους υποψηφίους με επιδόσεις κάτω από τη βάση και ελάχιστους που αριστεύουν. Το 82,55% των υποψηφίων έγραψε μεταξύ 10 και 18. Γι’ αυτό και η Νέα Ελληνική Γλώσσα είναι το πρώτο μάθημα των εξετάσεων εδώ και δεκαετίες. Δεν βγαίνουν απογοητευμένοι οι υποψήφιοι μετά την εξέταση. Συνεπώς είναι καλό μάθημα για να πάρουν οι υποψήφιοι το “βάπτισμα του πυρός”.»

Σύμφωνα με τον έμπειρο εκπαιδευτικό αναλυτή, «τα παραδοσιακά δύσκολα μαθήματα είναι τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία, τα Μαθηματικά, η Φυσική. Στα Αρχαία Ελληνικά το ποσοστό των υποψηφίων που γράφουν κάτω από τη βάση ήταν στις Πανελλαδικές του 2019 το 31,72%. Λίγο μικρότερο από το ποσοστό του 2018, όπως βλέπουμε στον πίνακα (σ.σ. παρακάτω).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ;

Το ποσοστό των υποψηφίων που αριστεύουν στα Αρχαία Ελληνικά είναι πάντα κάτω από 5%. Το 2019 ήταν μόλις το 2,82% των υποψηφίων. Η δυσκολία επίτευξης υψηλής βαθμολογίας στα Αρχαία Ελληνικά δείχνει τη δυσκολία του μαθήματος» υπογραμμίζει και προσθέτει:

«Στην Ιστορία το ποσοστό των υποψηφίων που γράφουν κάτω από τη βάση είναι πολύ υψηλότερο, αλλά και το ποσοστό όσων αριστεύουν είναι υψηλότερο. Ένας στους δύο γράφει κάτω από τη βάση και ένας στους 10 αριστεύει. Συνεπώς η Ιστορία δεν είναι τόσο δύσκολη όσο τα Αρχαία Ελληνικά. Αφού όποιος διαβάσει πολύ έχει περισσότερες πιθανότητες να αριστεύσει σε σχέση με τα Αρχαία. Το μεγαλύτερο ποσοστό υποψηφίων που γράφουν κάτω από τη βάση δείχνει ότι κάποιοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μαθήματος και παραιτούνται.»

Τα μαθήματα των θετικών σπουδών στις Πανελλήνιες 2020

Σε ό,τι αφορά τα μαθήματα των θετικών σπουδών, ο Στράτος Στρατηγάκης εξηγεί ότι το 2019 «την έκπληξη έκανε η Χημεία, που ξαφνικά δυσκόλεψε τόσο πολύ που έφερε πολύ μεγάλη στεναχώρια στους υποψηφίους. Το 2018 έγραψαν πάνω από 18 το 42,12% των υποψηφίων. Ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ήταν το 2019 μόλις το 4,37% των υποψηφίων. Η διαφορά απίστευτη και πρωτοφανής τσάκισε το ηθικό πολλών υποψηφίων που πήγαιναν για ένα εύκολο 20 και έφυγαν κλαίγοντας.»

Το συμπέρασμα, συνεχίζει ο κ. Στρατηγάκης στο άρθρο του στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική», «είναι ότι όταν γράφουμε εξετάσεις δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν ο βαθμός που γράφουμε θα είναι αρκετός για να πετύχουμε το στόχο μας. Αν ένας υποψήφιος έγραφε 18 στη Χημεία το 2018 θα ήταν απλά ένας μέτριος βαθμός. Αφού 4 στους 10 είχαν γράψει καλύτερα από αυτόν.

Οι υποψήφιοι που έγραψαν 18 στη Χημεία το 2019 όχι μόνο αρίστευσαν, αλλά ξεχώρισαν και έβαλαν τα θεμέλια για την εισαγωγή στις πιο υψηλόβαθμες σχολές. Καθώς μόλις 4 στους 100 έγραψαν πάνω από 18. Το συμπέρασμα είναι, λοιπόν, ότι το 18 δεν λέει τίποτα από μόνο του. Σημασία έχει πόσοι άλλοι αρίστευσαν. Εκεί κρίνεται η επιτυχία.»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΠΟΣΟ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ Ο ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ 2020

Ο Στράτος Στρατηγάκης υπενθυμίζει ότι «στα Μαθηματικά έχουμε παραδοσιακά χαμηλές επιδόσεις, που όμως το 2019 ήταν σημαντικά βελτιωμένες όχι γιατί οι υποψήφιοι ήταν περισσότερο διαβασμένοι, αλλά γιατί τα θέματα ήταν ευκολότερα. Υπάρχει διαφορά στις επιδόσεις στα Μαθηματικά μεταξύ των υποψηφίων των Θετικών σπουδών και των σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, που επιβεβαιώνει και στατιστικά αυτό που όλοι βλέπουμε: οι πιο αδύνατοι μαθητές επιλέγουν τις