A password will be e-mailed to you.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021:ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΕ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ

Πανελλήνιες 2021: Έρχονται ανατροπές σε βάσεις εισαγωγής και αριθμο εισακτέων. Σχέδιο περικοπής τμημάτων των ΑΕΙ «Αθηνά Νο2» αλλά και μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με βάση συναρτώμενη από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης όλων των υποψηφίων για τα ανώτατα Ιδρύματα που διαγωνίζονται κάθε καλοκαίρι μελετάει το υπουργείο Παιδείας. Επακόλουθη εξέλιξη αυτών, όπως είναι φυσικό, θα είναι η μείωση εισακτέων από το 2021.

Τα σχέδιο που αφορά τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας θα αποτυπωθεί βέβαια συνολικά στον νέο νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ. Το οποίο επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας. Ωστόσο τα πρώτα βήματα για την εφαρμογή του ήδη χαράσσονται στο κτίριο του Αμαρουσίου.

Αναφέρεται ότι στο μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν το καλοκαίρι του 2021 οι υποψήφιοι για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας θα βρουν λιγότερα τμήματα από όσα υπήρχαν πέρυσι. Καθώς στη διάρκεια των επόμενων μηνών θα κριθεί ποια από τα τμήματα των ΤΕΙ που έγιναν πέρυσι βιαστικά συνιστώσα των πανεπιστημίων θα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021: ΜΕΙΩΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΛΟΓΩ LOCKDOWN

Ο ακριβής αριθμός των τμημάτων που μπορεί να «κοπούν» από την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας δεν μπορεί ακόμη να υπολογιστεί. Ωστόσο σε αυτή τη φάση αναμένεται ότι θα είναι κάτω από το 10% του συνόλου τους.

Για αυτόν τον λόγο θα αξιοποιηθεί και η μελέτη και αξιολόγηση που κάνει η νέα Εθνική Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας (ΕΘΑΑΕ). Η οποία αναμένεται να διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις επί του θέματος. Λαμβάνοντας υπόψη κρίσιμα κριτήρια, όπως τον αριθμο των «πρώτων προτιμήσεων» που έχουν σήμερα τα τμήματα των πανεπιστημίων. Πόσο δηλαδή αποτελούν προορισμό σπουδών που προσελκύει μεγάλη μερίδα των νέων. Αλλά και ποιος είναι ο ρυθμός αποφοίτησης των υποψηφίων τους.

Είναι γνωστό ότι σε πολλά τμήματα των ΑΕΙ εισάγονται πρωτοετείς φοιτητές αλλά δεν τα ολοκληρώνουν ποτέ. Είτε γιατί τα χρησιμοποιούν για να μετακινηθούν στη συνέχεια σε άλλη κατεύθυνση σπουδών. Είτε γιατί δεν τους ενδιαφέρουν και εγκαταλείπουν τις σπουδές τους.

Κύκλοι σπουδών αντί νέων ΤΕΙ

Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας, διαπιστώνοντας ότι τα ΤΕΙ είχαν χάσει τον εφαρμοσμένο χαρακτήρα τους πολύ πριν καταργηθούν, μελετάει τώρα νέα πολιτική πρόταση. Η οποία έμμεσα θα επαναφέρει στο «παιχνίδι» την ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα μελετάει τον σχεδιασμό και την ίδρυση νέων τριετών κύκλων σπουδών στο εσωτερικό των πανεπιστημίων. Οι οποίοι θα αντικαταστήσουν αυτήν ακριβώς την ανάγκη. Θα επαναφέρουν την ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση στον «χάρτη» και τις ειδικότητές τους στην ελληνική αγορά εργασίας. Οι απόφοιτοί τους βέβαια θα έχουν επαγγελματικά προσόντα επιπέδου 6 (πανεπιστημιακός τίτλος) στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Η νέα βάση για τα ΑΕΙ

Τα παραπάνω, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα συνδυαστούν με τη βάση εισαγωγής σε κάθε τμήμα των ΑΕΙ. Η οποία δεν θα είναι ένας απόλυτος αριθμο, αλλά θα είναι ένα βαθμολογικό όριο. Που θα επιλέγεται κατά περίπτωση και επιστήμη. Σε συνάρτηση με τον γενικό μέσο όρο της επίδοσης όλων των υποψηφίων πανελλαδικά.

Δηλαδή, εάν ο μέσος όρος της επίδοσης όλων των υποψηφίων στις  πανελλαδικές εξετάσεις μιας χρονιάς είναι π.χ. το 11, το κάθε τμήμα θα μπορεί να αναπροσαρμόζει τη βάση εισαγωγής στα μαθήματά του. Λίγο προς τα πάνω ή λίγο προς τα κάτω από αυτό. Ανάλογα με τις επιλογές του και με τα δεδομένα της κάθε εξεταστικής περιόδου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΟΡΙΣΤΙΚΟ: ΚΛΕΙΣΤΑ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΧΡΙ 07/01

Η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, έτσι, δεν θα είναι ενιαία, αλλά ούτε και η ίδια κάθε χρονιά. Θα βρίσκεται σε ευθεία σχέση και θα εξαρτάται από τις επιδόσεις των υποψηφίων την κάθε χρονιά. Οπότε θα αποτελεί έναν βαθμό που καθορίζεται από αυτήν.

Η αλλαγή αυτή θα θεσμοθετηθεί άμεσα (πιθανότατα δε θα κατατεθεί στη Βουλή ως τροπολογία στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική εκπαίδευση), έτσι ώστε να εφαρμοστεί στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021.

Η επαγγελματική εκπαίδευση

Το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση θα προηγηθεί του νόμου-πλαισίου. Αλλά και άλλων νομοθετημάτων σχετικών με την ανώτατη εκπαίδευση. Ώστε να έχουν δημιουργηθεί στη χώρα δομές που θα «απορροφήσουν» τους δυσαρεστημένους των πανελλαδικών εξετάσεων. Αφού τα παραπάνω θα οδηγήσουν τελικά σε μια «γενναία» μείωση του αριθμού εισακτέων στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

[via]