A password will be e-mailed to you.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021: ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Πανελλήνιες 2021: Η μείωση της ύλης και οι αλλαγες στο εξεταστικό σύστημα. Η μείωση της εξεταστέας ύλης για τις Πανελλήνιες 2021  ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα από το Υπουργείο Παιδείας.

Οι μόνες αλλαγες που διαπιστώνονται στην νέα ύλη στις Πανελλήνιες 2021 σε σχέση με την περσινή περικοπή της, αφορούν το μάθημα της Ιστορίας και των Μαθηματικών, σύμφωνα με Τα Νέα.

  • Στην Ιστορία η περικοπή της ύλης είναι η μισή σε σχέση με εκείνη που περικόπηκε πέρυσι λόγω κοροναϊού.
  • Επίσης στα Μαθηματικά «επιστρέφουν» μερικά κεφαλαία στις πανελλαδικές που πέρυσι είχαν περικοπεί.

Στα αλλά μαθήματα η περικοπή της ύλης είναι η ίδια με την προηγούμενη χρονιά. Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση δίνοντας στη δημοσιότητα και τις δύο εγκυκλίους με την εξεταστέα ύλη.

Η Υπουργική απόφαση για ΓΕ.Λ σε μορφή pdf..

Η Υπουργική απόφαση για ΕΠΑ.Λ. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ σε μορφή pdf.

Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας αναφέρει τα εξής:

«Μείωση της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2020-2021 αποφάσισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021: ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ

Η Υπουργός αιτήθηκε από το Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να εισηγηθεί συγκεκριμένες περικοπές της ύλης των μαθημάτων γενικής παιδείας, μαθημάτων ομάδων προσανατολισμού και μαθημάτων ειδικότητας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η συνεχιζόμενη πανδημία στην εκπαίδευση.

Πανελλήνιες 2021: Οι αλλαγές

Αλλαγες θα υπάρξουν στις Πανελλήνιες 2021 και θα επηρεάσουν περίπου 100.000 μαθητές της Γ’ Λυκείου. Οι οποίοι θα διεκδικήσουν μια θέση στα πανεπιστήμια της χώρας.

Tο υπουργείο Παιδείας δεν έχει ξεκαθαρίσει επίσημα αν τα μέτρα θα εφαρμοστούν από το 2021 αλλά ο στόχος είναι αυτός. Ωστόσο, οι αλλαγες αφορούν στη θεσμοθέτηση βάσης εισαγωγής από κάθε τμήμα και κατάθεση μηχανογραφικού δελτίου, σε δύο φάσεις. Οι οποίες μαζί με την κατάργηση τμημάτων, θα προκαλέσουν και την μείωση του αριθμού των θέσεων στα ΑΕΙ και χιλιάδες νέους εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Oι αλλαγες προβλέπουν:

Θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Τα παραπάνω, όπως υποστηρίζει η κυρία Κεραμέως «θα οδηγήσουν στην ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ, ενώ τα πανεπιστήμια θα έχουν αποφασιστικό ρόλο τα ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών. Αναμένεται μείωση του ποσοστού μη ολοκλήρωσης των σπουδών, που σήμερα πλησιάζει το 30% του συνόλου».

Η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις

Φάση Α: συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου με περιορισμένο αριθμό επιλογών (σε αντίθεση με τον απεριόριστο αριθμό που ισχύει σήμερα).

Φάση Β: ακολουθεί την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Φάσης Α, συμμετέχουν μόνον οι μη εισαχθέντες κατά την Φάση Α και οι επιλογές τους περιορίζονται σε όσα Τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την Φάση Α. Στόχος των αλλαγών αυτών, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας «θα είναι η ενθάρρυνση των συνειδητών επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, η μείωση του αριθμού επιτυχόντων σε σχολή «τυχαίας» επιλογής, η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών με συμμετοχή φοιτητών που επιλέγουν στοχευμένα τα εν λόγω τμήματα, η μείωση της ανάγκης μετεγγραφών».

[via]