A password will be e-mailed to you.

ΠΕΝΤΕ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΥΓΙΕΙΝΟ ΚΑΙ ΘΡΕΠΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ

Το πρωινο, και ειδικά για τους μικρούς μαθητές, είναι το πιο σημαντικό γεύμα της μέρας και τα οφέλη του είναι γνωστά. Ενισχύει την βραχυπρόθεσμη μνήμη, μειώνει τον κίνδυνο του διαβήτη, ενισχύει το ανοσοποιητικό, προσφέρει ευεξία και ενέργεια.

Φέτος μάλιστα, που το ανοσοποιητικό τους πρέπει να είναι ακόμα πιο ισχυρό, η σημασία του πρωινού είναι δυο φορές πιο μεγάλη!  Ωστόσο, παίζει σημαντικό ρόλο και ποιες τροφές θα επιλέξουμε ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να ανταπεξέλθουν στην σχολική χρονιά. Σύμφωνα με τους διατροφολόγους, ένα υγιεινό πρωινο πρέπει να περιλαμβάνει πρωτεΐνη, φρούτα ή λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης. 

Αυγά

Αυτό που κάνει το αυγό να ξεχωρίζει σε σχέση με άλλες κατά γενική ομολογία υγιεινές και θρεπτικές τροφές είναι ότι, εκτός από ποιοτικές πρωτεΐνες και ωφέλιμα λιπαρά, περικλείει στο μικρό του μέγεθος πληθώρα σημαντικών συστατικών. Όπως η βιταμίνη D, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το σελήνιο, το ιώδιο και η χολίνη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΓΙΑΤΙ Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Το αυγό είχε «δαιμονοποιηθεί» για αρκετές δεκαετίες λόγω της χοληστερόλης που περιέχει ο κρόκος του. Ωστόσο ο μύθος ότι η πρόσληψη χοληστερόλης μέσω της διατροφής συμβάλλει στην εκδήλωση καρδιοπάθειας τείνει να εξαλειφθεί. Κι έτσι το αυγό επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο!

Γάλα

Το γάλα κατέχει ξεχωριστή θέση τόσο ανάμεσα στα υπόλοιπα ζωικά τρόφιμα όσο και στα φυτικά. Αφού αποτελεί την αποκλειστική τροφή για τον άνθρωπο  τους πρώτους μήνες της ζωής του. Από αυτό και μόνο συμπεραίνουμε ότι περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ένας νέος οργανισμός για να αναπτυχθεί. Ενώ είναι και ιδιαίτερα πλούσιο σε πρωτεΐνες και μέταλλα όπως το ασβέστιο.

Τα παιδικά γάλατα, εκτός από τις βιταμίνες και τα μέταλλα που καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών, περιέχουν Σίδηρο και Βιταμίνη D οι οποίες δεν περιέχονται στο απλό αγελαδινό γάλα. Ένα ποτήρι γάλα κάθε πρωί αποτελεί μία πολύ καλή λύση για το ξεκίνημα της μέρας – και ειδικά αν συνδυάζεται και με δημητριακά!

Δημητριακά

Το πρωινο είναι το ιδανικό γεύμα για να προσφέρετε στον οργανισμό των παιδιών τις φυτικές ίνες που έχουν ανάγκη, είτε μέσω του ψωμιού ολικής άλεσης είτε μέσω των δημητριακών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΝΑΛΛΑΓΕΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Οι φυτικές ίνες είναι πολύτιμες γιατί βοηθούν στην μείωση της πίεσης του αίματος και της χοληστερόλης, ενώ τα χορταίνουν και τα γεμίζουν ενέργεια.

1 ποτήρι φρεσκοστυμμένο χυμό ή ένα μπολ με φρούτα

Μπανάνες, φράουλες, ακτινίδιο… διαλέξτε και πάρτε! Δεν υπάρχει μη υγιεινό φρούτο. Φροντίστε, όμως, να συνδυάζετε πολλά διαφορετικά φρούτα, ώστε να προσφέρετε στο παιδί τις διαφορετικές θρεπτικές ουσίες που έχει το καθένα. Εναλλακτικά, αντί για ολόκληρο φρούτο, μπορείτε να στύψετε έναν φρέσκο χυμό από τα ίδια αγαπημένα σας φρούτα.

Ταχίνι ή φυστικοβούτυρο

Το ταχίνι είναι ένα φυσικό προϊόν που περιέχει πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητη η ένταξή του στο καθημερινό μας διατροφολόγιο. Μια κουταλιά ταχίνι την ημέρα, στο πλαίσιο μιας συνολικά ισορροπημένης διατροφής, συμβάλλει στην καλή υγεία των παιδιών μας.

Το φυστικοβούτυρο, πάλι, είναι πολτός αλεσμένων φυστικιών που, εκτός από υπέροχη γεύση του, είναι κι ένα εξαιρετικά υγιεινό σνακ. Σύμφωνα με το Consumer Reports, το φυστικοβούτυρο είναι ένα από τα πρωτεϊνικά τρόφιμα που περιέχουν περίπου 2 γραμμάρια φυτικών ινών ανά μερίδα (2 κουταλιές της σούπας) ενώ είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ξεκινήσει κανείς την μέρα του, καθώς κατατάσσεται στις τροφές που μας δίνουν τρομερή ενέργεια.

[via]